Welcome to Cahaya Nur Official Blog. Terima Kasih Kerana Sudi Mengunjungi Blog Ini

Saturday, June 2, 2012

Tiba-tiba . . .

Assalamualaikum everyperson int his world. Ceh, bajet hot je ! >.<’ macam happening gila pembukak bicara aku hari ni. Padahai, dayyyuumm ! aku rasa nerve aku terketaq-ketaq sekarang nie sampaikan nk kasi tajuk update kali nie pun, MasyaAllah, takot !

Kejadian boleh berlaku bila-bila masa dan di mana jua dengan sekelip mata. Tengah syok-syok pun lagi la sumthing can happen, bezanya teruk and tak teruk. Ini berlaku kat aku petang tadi. Yes, I was a bit happy pergi kenduri kawen one of my friend berumur 20 tahun. Yes, she’s 20 and married ok. Alhamdullillah, selamat menjadi isteri org and aku harapkan perkahwinan dia berkenalan hingga ke akhir hayat. Amin.
Now, back to my story ! after wedding tu, aku ngan my sissy, balik dulu since my mom nak tunggu kat umah pengantin. Kan ? aku and kak aku mmg dah masuk keta and berhajat nk round2 dulu sbb keta ada aircond and aku nie dh mcm mandi ! peluh gila and hangat sangat. So, we decided nak jalan-jalan. Tapi, kmi salah masuk simpang, yang depan sana kenduri. Omaigad ! kami bukan nak pegy kenduri tu pun,juz nak lalu amik angin la katakan. Then, terpaksa reverse back and I am the co-pilot and my sis yg drive. Then, Baaaaaaannnggggg ! Astaghfirullahhala’zim ! we hit sumone car babe ! aku nie dah cuak gila2 and rasa nak nangis ja time tu. Kak aku lg la nk nangis. Aku try cool down. We doesn’t noe who belongs that car sbb myb pemiliknya makan kenduri. So, neighbours kuar and yeah, aku kenal siapa yang nmpak that accident tu. Huhu. Masa tu dah tak sempat nak rasa malu. Mahu ja aku nangis melutut agar time can turn back and we doesn’t hit that car. Kancil car. !

Then, we turn back and parked our car, not ‘our car’ but my dad’s car beside the shop and inhale and exhale oxygen before we can think deeply. Aku tak tau nak wat apa seriously and aku ingt mak aku ada kat kenduri tadi, then, aku pegy panggil mak aku yang tgh syok dukung baby cumel. Aaaaahhh, dah tak sempat nak cuit2 pipi montel baby tu lg lah ! huhu. 

Then, aku pegy kat kak aku dgn mak aku and aku nmpak summone yg jaga kenduri lagi satu tu take my sis’s num fone and myb nak bg kat pemilik kancil tu lah. Myb. Until now, tadak lagi org kol. Huhu. And im hoping that pemilik kancil wont asked for a lot of money sbb keta dia kemek jugak la. And tak tau berapa utk pulihkan kemek tu. Huhu. Sobs3 ~

And, we terus patah balik and mak aku pun turus cancel rancangan nak tunggu kat rumah kenduri. Kami semua chiiaaauuuu ~ then, we had another problem . my Dad ! yes, aku,kak and mak bersedia mental utk dengar what my dad will says. And yup, terrible ! aku pun dengar and aku janji kat diri aku, selagi aku tak dak keta sendiri aku tak kan pandu keta org including my dad’s car. ! yeap ! keta laki aku tak pa. eceeeeyyy~ pang stg !

Aku akan bagi my sis money,if that kancil’s owner need money to repair his/her car. Yeap ! but my sis has to pay back. Haha. :D and, aku tak sangka pun benda nie boleh jadi. Apa yg boleh ckp, is sebagai dugaan masa depan and kepada aku jugak untuk hati-hati. 
That’s all. Aik, macam terlebih panjang pulak update aku hari nie. To all juniors yang masuk UiTM, welcome and selamat menjadi student yer ! hehe. All da best ! 

Take care and Assalamualaikum . :)

No comments: